Omgeving Lake Louise en wilde dieren!

28 mei 2013 - Lake Louise, Canada

Goedenavond!

En hier alweer een berichtje, toch snel he. Gisteravond hebben we gesmuld van Henry’s bbq-kunsten en vanochtend hebben we ons boeltje gepakt en zijn we vertrokken naar Lake Louise. De eigenaresse van de bed & breakfast waar we verbleven raadde ons aan om niet via de snelweg te gaan maar over een paralelweg, een b-weg, omdat daar minder verkeer is en je dus meer kans hebt om wilde dieren te zien. Zo gezegd, zo gedaan. We zaten nog krapaan op deze weg en er staken 3 herten over. Direct een opstopping van auto’s en campers want iedereen wil natuurlijk altijd met z’n neus vooraan een foto van maken. Zo ook wij.

Na wat foto’s gemaakt te hebben zijn we doorgereden naar Johnston Canyon. Althans, dat was de bedoeling. Want op eens stond daar een enorme eland aan de kant van de weg! Wauw, wat gaaf! En wat is zo’n dier groot. We hebben er wel een kwartier gestaan, en Henry heeft heel veel plaatjes geschoten. We hebben de mooiste op de site gezet.

Nou, toen toch maar door naar Johnston Canyon. Dit is een kloof waar water door stroomt. Het water is gesmolten sneeuw uit de bergen, dat met een enorme kracht naar beneden komt. Er waren ook watervallen. We hebben hier ruim een uur gelopen, het was heel mooi om te zien.

Daarna wilden we doorrijden naar Lake Louise, onze eindbestemming van vandaag. Totdat we een beer tegenkwamen! Een zwarte. Hij zat rustig besjes te eten aan de kant van de weg. We hadden alle tijd om foto’s te maken. Echt super! We zijn daarna weer doorgereden maar toen kwamen we nog een beer tegen! Dit keer was het grizzly, en hij was heel snel (en heel groot!). We hebben hem maar deels op de foto kunnen zetten. Maar toch gaaf!

Bij aankomst bij ons hotel bleek dat de kamer nog niet klaar was, dus zijn we nog even naar Moraine Lake gereden. Dit meer bestaat geheel uit smeltwater uit de bergen. Maar omdat het hier ook nog volop lente is is alle sneeuw in de bergen nog niet gesmolten en is het meer nog lang niet vol. Er lag bij het meer ook nog sneeuw. We wilden daar een route lopen maar de paden waren nog niet goed begaanbaar dus dat hebben niet gedaan. Wel daar wat rondgelopen en toen weer terug naar het hotel.

Vanavond gaan we in het dorpje hier een hapje eten en morgenochtend willen we een beetje op tijd naar het meer Lake Louise gaan. Het is een erg bekend meer, dus ook grote kans op bussen vol Chinezen. Die hopen we voor te zijn. En daarna door naar Jasper, nog dieper in de Rocky Mountains.

Bedankt iedereen, voor alle leuke reacties! We houden jullie op de hoogte!

Henry & Harma

1. Jeroen:
    29 mei 2013
    Ziet er erg gaaf uit en leuk geschreven! Veel plezier nog daar...
  2. Bea Liefers:
    29 mei 2013
    Echt gave foto,s Een fijne vakantie toegewenst!!
  3. Aalt en reina:
    29 mei 2013
    jullie boffen maar maar is jullie van harte gegund
    ik zie volgens mij sneeuw en een vraagje van aalt of jullie al bijen hebben gezien
    groet en veel plezier aalt en reina
  4. Alie & Gerrit Jan.:
    29 mei 2013
    We genieten van je leuk geschreven verslag en mooie foto's
    Veel plezier.Doe voorzichtig.Groeten Alie en Gerrit Jan.
  5. Anne en trijnie:
    29 mei 2013
    ik geniet hier van maar nog veel plezier groetjes pa en ma