Ucluelet & Victoria

10 juni 2013 - Victoria, Canada

Hallo allemaal,

Hierbij dan een berichtje vanuit Victoria. Zoals we al hadden verwacht was er in het huisje in Ucluelet geen internet. Het was wel een erg mooi maar simpel huisje, met een prachtig uitzicht. Het huisje had een balkon met daarop een hottub waar we 2 avonden lekker in hebben gezeten, genietend van het uitzicht.

Gisteren hebben we de omgeving van Ucluelet wat verkend. In de ochtend zijn we eerst vertrokken naar het ‘Rainforest Trail’. Dit waren 2 routes die je kon lopen, elk van 1 kilometer door een stuk regenwoud. Het eerst was door mensen deels weer hersteld na bosbranden en het andere was nooit door mensen aangeraakt, behalve dan om de route in op te bouwen. Zie ook de foto’s, het was een leuk stukje om te lopen.

Daarna zijn we naar een bezoekerscentrum geweest waar we hoopten een kop koffie te kunnen drinken maar dit was door werkzaamheden gesloten. Dit centrum lag aan zee, de Stille Oceaan, en we zijn daar nog even het strand opgelopen. Er stond een bord bij waarop werd vermeld hoever de landen ‘aan de overkant’ hier vandaag lagen, Japan lag bijvoorbeeld op ruim 7000 kilometer afstand.  De horizon, zover je dus kon kijken, lag nog maar 10 kilometer verder. Onvoorstelbaar hoe groot zo’n oceaan dus is.

Toen zijn we doorgereden naar het uiterste puntje van het dorp, waar de vuurtoren staat en hebben we daar nog wat rondgelopen. Vervolgens was het wel tijd voor lunch (een lekkere hamburger) en hebben we wat boodschappen gedaan om daarna naar het Ucluelet Aquarium  te gaan. Het was ons door meerdere mensen al aangeraden, omdat het erg leuk zou zijn, maar wij twijfelden of we wel zouden gaan. Uiteindelijk dus toch gegaan, en het was ontzettend leuk. Het aquarium haalt vissen en andere dieren uit de zee om ze voor 1 seizoen aan de mensen te laten zien, en zet ze daarna weer uit. Je kon er van alles bekijken, van ‘normale’ vissen tot een octopus, tot anemonen, tot zeesterren. Echt heel leuk. Er waren ook bakken waar je met je handen in mocht om de dieren aan te raken (brrrr…). Al met al dus toch blij dat we gegaan zijn.

Na nog een avondje in de hottub zijn we vanochtend naar Victoria vertrokken. We waren hier al rond een uur of 1, dus mooi op tijd. Nadat we onze bagage in het bed & breakfast hebben gedropt hebben we de auto ingeleverd en zijn we de stad ingegaan om daar wat rond te kijken. We hebben o.a. een boottochtje gemaakt en hebben een ijsje gegeten. Daarna hebben we nog een rondleiding gedaan in het parlementsgebouw. Dit gebouw ziet eruit als een paleis en is heel oud, gebouwd eind 19e eeuw. Het was leuk om te hebben gezien. Canada is van oorsprong Brits en hoort nog steeds bij Groot Brittannië. Victoria doet dan ook een beetje Engels aan. Het is hier verder niet heel groot dus we hebben voor ons gevoel genoeg gezien om er een indruk van te krijgen.

Morgen vertrekken we naar Vancouver, onze laatste stop. We gaan met de bus naar Vancouver, ook wel even lekker want ik moet zeggen dat die lange afstanden rijden ook erg vermoeiend is. Henry rekende vanochtend uit dat we ongeveer 2300 kilometer hebben afgelegd de afgelopen 2,5 week. Toch veel! Maar morgen hoeven we alleen maar te zitten, ook fijn.

Oh ja, we hebben bij de foto’s ook 2 foto’s geplaatst van een openbaar toilet hier. Je vindt hier bij elke parkeerplaats één of meerder huisjes waar iedereen dus gebruik van mag maken. Soms zijn ze redelijk schoon maar vaak zien ze eruit zoals op de foto. Met een beetje geluk hangt er toiletpapier, maar doorspoelen is niet nodig want alles valt in een grote bak onder de toiletpot. We wilden ze jullie niet onthouden, want ook dit is een stukje Canada :)

Binnenkort zullen we een update doen vanuit Vancouver!

Groetjes,

Henry & Harma

1. Jolanda:
    11 juni 2013
    Pfff! Volgens mij stink die WC net zo erg als dat ie eruit ziet!!
    Jullie proberen ons nog meer jaloers te maken met die hottub verhalen he?! hehe! :-) Nou overgehaald heb je me in ieder geval! Ik wil naar Canada!!! :-)

Geniet nog ff van jullie laatste daagies!
  2. Iris:
    12 juni 2013
    Wat is t heerlijk om jullie verhalen steeds weer te lezen. Voelt weer helemaal alsof we er ook zijn. En gave beesten gezien steeds hoor. Echt veel beren. Veel plezier de laatste dagen!