Vancouver

13 juni 2013 - Vancouver, Canada

Hallo iedereen,

Hierbij ons laatste verhaal! Het is al bijna voorbij... snif. En wat is het snel gegaan als je er zo op terug kijkt.

Afgelopen dinsdag zijn we dus naar Vancouver gegaan met de bus. Dat was nogal een gedoe want één van onze tassen was te zwaar. Blijkbaar wegen ze dat dus ook al bij busreizen. We moesten snel nog wat dingen overpakken en toen mocht alles toch mee. De busreis op zich was erg comfortabel, we hadden zelfs wifi aan boord, ideaal. De overtocht naar Vancouver was wederom prachtig, met mooie uitzichten. Dinsdagmiddag laat zijn we in ons hotel aangekomen en 's avonds hebben we nog naar de zonsondergang gekeken. Ons hotel zat vlakbij 'English Bay' en dat stond bekend om de mooie zonsondergangen. Nu zijn wij niet zo romantisch aangelegd maar het was inderdaad een mooi zonsondergang maar het was vooral leuk om naar alle mensen te kijken die daarvoor ook speciaal naar het strandje waren gekomen.

Woensdag zijn we, op Henry's verzoek, naar de Rogers Arena gegaan. Dit is een beroemd stadion waar de Vancouver Canucks spelen. We hebben het hier dan natuurlijk over ijshockey. Er worden daar rondleidingen georganiseerd en daarvan wilden wij er ook één meepikken. Het was erg leuk, je mocht meekijken achter de schermen, binnenkijken bij de dure bedrijfslounges, naar de regieruimte, binnen bij allerlei dure bars en restaurants waar je normaal alleen met hele dure kaartjes komt en op het veld kijken. Er lag nu geen ijs meer maar wat was toch indrukwekkend allemaal.

Daarna zijn we naar het 'waterfront' gegaan. We wilden daar eigenlijk op zoek naar een toeristisch informatiepunt maar het bleek daar ook een komen en gaan te zijn van watervliegtuigen. En er lag ook een schip van de Holland Amerika Lijn in de haven, de Volendam. Toch leuk, we hebben hier even bij staan kijken. Toen door naar het informatiepunt waar blijkbaar ook een soort ticketdesk bijzat waar je last minute kaartjes kon kopen voor voorstellingen e.d. voor de helft van de prijs. Het bleek dat de dag erna er een rondleiding was door een deel van de stad waarbij je langs allerlei beroemde 'foodstands' (van die karretjes waar men eten verkoopt, zoals hier bijvoorbeeld de loempiaboer en de viskraam) ging lopen. Het leek ons wel leuk, dus hebben we direct besloten om te boeken.

Dat gedaan hebbende zijn we richting Gastown gelopen, een heel oud gedeelte van de stad. Hier hebben we wat rondgelopen en de oude stoomklok bekeken. Dit is blijkbaar een erg beroemde klok want half China stond er ook bij te kijken. De klok werkt geheel op stoom en elk kwartier laat hij een deuntje horen. Het stelde al met al niet erg veel voor, maar toch leuk om te hebben gezien.

Daarna zijn we doorgelopen naar Chinatown. Maar niet voordat we eerst door het slechtste gedeelte van de stad kwamen (wisten wij veel....), allemaal zwervers, verslaafden en dronken mensen! Shit. Maar snel doorgelopen maar erg fijn was het niet. In Chinatown hebben we nog wat dingen bekeken zoals de Dr. Sun Yat Sen tuin (een mooi Chinees parkje) en een erg smal huis, ik geloof dat het 1,2 meter diep was? Het was erg klein in ieder geval. We hadden er wat meer van verwacht maar het was leuk om te hebben gezien.

Vandaag hadden we dan de rondleiding op het programma staan. Om 11 uur begon het. We waren met een klein groepje; wij 2, een stel uit Amerika en de gids zelf natuurlijk, die vandaag haar familie meenam; haar broer, vader en moeder. Het was echt heel erg leuk. Ze vertelde ontzettend veel over de stad en we hebben hele lekker dingen gegeten, zoals bijvoorbeeld een hotdog in Japanse stijl, een salade met gerookte zalm en een Aziatisch stukje gemarineerde en daarna gefrituurde kip. Alles was echt ontzettend lekker en heel erg vers, alles werd ter plekke klaargemaakt.

Toen de rondleiding was afgelopen zijn we naar Stanley Park gelopen om daar wat rond te kijken. Ter plekke hebben we besloten om fietsen te huren, het was heel erg mooi weer vandaag en per fiets doe je alles toch sneller dan lopend. Dus hebben we daar lekker gefietst door de natuur langs de kust, met mooie uitzichten.

En nu zijn we dan weer op onze hotelkamer, alle spullen weer inpakken en dan gaan we morgen naar huis. Het zit er bijna op. We vonden het een ontzettend toffe vakantie, met als hoogtepunt toch wel de Rocky Mountains met die mooie bergen en alle wilde dieren die we daar hebben gezien. De rest van het land vonden we ook prachtig hoor! We hebben overal ontzettend genoten en we nemen een heleboel mooie herinneringen en ervaringen mee naar huis. Bedankt iedereen voor de leuke reacties, we vinden het leuk dat jullie meelazen met ons en vinden het nog leuker om jullie reacties te lezen.

Tot snel iedereen! Over 36 uur zijn we weer thuis! :)

Henry & Harma

1. Alie & Gerrit Jan.:
    14 juni 2013
    Hallo terwijl we dit lezen vliegen jullie waarschijnlijk al. Het is hier nu 14-06-2013 17.30 uur. Bedankt voor het mooie verslag van de reis en mooie foto's en filmpjes.We hebben genoten.
    Een goede vlucht en wel thuis.
    Groeten Alie en Gerrit Jan.
  2. Aalt en reina:
    14 juni 2013
    weer zo,n schitterend verhaal en wat een mooie en dierbare herrinneringen nemen jullie weer mee zeg .we genieten er weer zeer van.een goeie vlucht en nog vele uren en je bevind je weer op hollandse bodem
    groet en wel thuis reina en aalt
  3. Jolanda:
    15 juni 2013
    Welkom terug in NL dan nu waarschijnlijk! :-)
    Bedankt voor de leuke verhalen, ik heb ervan genoten! Tot snel! xx Jo