Whistler en Campbell River

8 juni 2013 - Campbell River, Canada

Hallo iedereen,

Daar zijn we dan weer. We zijn afgelopen dinsdag vertrokken naar Whistler. Een lange rit, zo ongeveer 450 kilometer. De wegen zijn hier niet zoals in Nederland; door de bergen heb je heel veel bochten en kun je dus niet zo hard rijden. De snelheidslimiet is hier ook nooit meer dan max. 110 km per uur. Maar op die bochtige snelwegen kun je vaak maar 60 of hooguit 80 rijden. Wij zijn om een uur of 9 uit Clearwater vertrokken en waren om 16.30 uur in Whistler. Daar zouden we dus slapen in een yurt, zie foto’s. Het was wel weer een ervaring, zeg maar. Onze behoeftes moesten gedaan worden in het douchegebouw, waar een code op de deur zat zodat er niet zomaar beren naar binnen wandelden. Gelukkig hebben we er geen beer gezien, ik zou me dood zijn geschrokken als ik ’s nachts opeens zo’n beest voor me zou zien.

De dag erna wilden we het stadje even ingaan en daar wat rondkijken maar, het zal de buitenlucht zijn geweest, we waren pas rond 10 uur wakker. Na een ontbijtje in het cafeetje op de camping zijn we dan naar Whistler gereden maar we vonden er niet zoveel aan. Je kon er weer met een gondel omhoog of iets actiefs doen zoals bungeejumpen of moutainbiken. We hebben er wat rondgekeken, maar omdat het al vrij laat op de dag was om nog wat te ondernemen hebben we eigenlijk niets gedaan. Het centrum zelf stelde ook niet zoveel voor. Wel hebben we nog het Olympische Plaza gezien en we hebben een ijsje gegeten bij de Dairyqueen en daarna zijn we weer teruggegaan naar de camping.

De dag erna zijn we al vroeg vertrokken naar Campbell River. Campbell River ligt op Vancouver Island en dat betekent dat er een oversteek gemaakt moet worden met een ferry. We hoopten de boot van 10.40 uur te halen maar omdat we iets later waren vertrokken en ook nog moesten tanken onderweg kwamen we pas rond 10.30 aan, en dat was te laat. Op de website stond dat je er minstens een half uur van tevoren moest zijn. Dus nou ja, we zijn maar in de rij gaan staan om de volgende ferry te pakken. Maar toen we een kaartje hadden gekocht bleek dat we de boot misschien nog wel konden halen, zei de vrouw achter de balie. Dus, snel doorgereden en het was even spannend maar we mochten als drie na laatste aan boord. En na een overtocht van een uur en 40 minuten waren dus mooi op tijd op Vancouver Island. We zijn rustig aan naar Campbell River gereden en zijn hier rond 15.00 uur aangekomen. In de bed & breakfast ontmoetten we de eigenaar, en het bleek dat wij de allereerste klanten ooit waren in het bed & breakfast! En dat hebben we geweten, we worden hier echt in de watten gelegd. De eigenaren zijn Italiaans en we kregen direct al een kopje capuccino, het ontbijt van vanochtend was ontzettend uitgebreid en ze komen steeds vragen of we nog iets nodig hebben. Wel grappig hoor, het zijn hele leuke en aardige mensen.

Vandaag moesten we er al op tijd uit voor de whale watching tour die we vandaag gingen doen. We keken er heel erg naar uit. Het bleek dat het bedrijfje van Nederlanders was, en de groep van vandaag bestond ook bijna allemaal uit Nederlanders, en 1 Amerikaanse. We hebben de van 9.30 tot 16.00 uur op de boot gezeten en helaas geen walvissen of orca’s gezien, erg jammer. Maar het blijft natuur, natuurlijk. Wel hebben we veel adelaars gezien, een zwarte beer, zeeleeuwen en heel veel dolfijnen. Die laatste waren het spectaculairst, ze zwommen steeds mee met de boot en doken dan vanuit het water omhoog, fantastisch om te zien. Zie ook het filmpje.

Nu zijn we weer in de bed & breakfast en morgen vertrekken we naar Ucluelet. Daar huren we een huisje zonder internet maar mét hottub op de veranda! Dat wordt weer genieten.

Groetjes,

Henry en Harma

1. Aalt en reina:
    8 juni 2013
    Wouw wat weer een prachtig verhaal met mooie foto,s we genieten hier erg veel van.nog veel plezier en we hopen dat jullie toch nog wilde dieren komen te zien
    groet reina en aalt
  2. Pap & mam: